第4回CreateJS勉強会で発表しましてしゃべってきました。
こちらの資料をアップしました。
ついに、Edge Animate CC(2.0)がリリースされました。
Edge Animate CC – Coming in June is here! « Adobe Edge Animate Team Blog
Edge Animate 1.5とCCの生成ファイルを比較してみました。
今回のテストでは、ファイル比較のみで、再生パフォーマンス、アプリケーションのUIの変化、追加機能については言及しないのでご注意ください。
Fireworksのスライスのような、ある画像を決めた矩形で切り取るPhotoShopの自動処理(JSX)をメモしておきます。
Flash制作時にFireworksからレイヤーごとに素材を切り出すことがありますが、その際に、各レイヤーをON/OFFで切り替えて画像として切り出すので、大量にあると大変です。
そこで、Fireworksでレイヤー内のオブジェクトをひとつひとつPNGに書き出す自動処理(JSF)ができたので、以下にメモしておきます。
ここのところ、PhotoShopの自動処理スクリプト(JSX)を日々の業務のなかで作ることがあり、役に立つリンクがストックできてきました。
というわけで、何度も調べて同じ記事にたどり着いてしまう、自分のためにまとめておきます。
以前はJSXのリファレンス探すにしても、ソフトと同梱のPDF見なきゃいけなかったりで苦労したんですが、最近は良くなってきましたね!
では、早速。
Google Swiffyがversion 5.2にアップデートされ、いろいろと更新されました。
みてみると対応箇所がかなり多く、素敵すぎ。我らがSwiffyは高みを突き進みます。(と同時に、不具合が出ないといいなぁ・・・。)
June 4, 2013 (version 5.2.0)
- Added basic convolution filter support.
- Added support for flash.utils.getDefinitionByName, getQualifiedClassName and getQualifiedSuperclassName.
- Added support for XML.send, XML.sendAndLoad, LoadVars.send and LoadVars.sendAndLoad.
- Added support for TextFormat.size.
- Added support for TextField.setNewTextFormat and TextField.getNewTextFormat.
- Added programatic support for most filters.
- Added support for flash.display.Shape.
- Added initial graphics support for AS3.
- Added support for AS3 Vector.
- Added support for DefineEditText.autoSize.
- Added basic support for flash.utils.ByteArray.
- Added support for flash.net.URLRequestHeader.
- Added support for flash.events.Event.ADDED_TO_STAGE and flash.events.Event.COMPLETE.
- Added support for TextField.multiline, TextField.wrapWord, TextField.textHeight and TextField.textWidth.
- Improved AS2 and AS3 URI encoding and decoding support.
- Improved external resources support.
- Improved warning detection on ActionScript3.
- Improved ActionScript3 type system support.
- Improved filter quality.
- Improved flashVars handling.
- Improved XML parsing and ActionScript support.
- Fixed AS3 construction order.
- Fixed valueOf for AS2 MovieClips.
- Fixed issues with the is/as operators.
Windows環境にてswfmillを使って複数ファイルに同時に変換するコマンドプロンプト(バッチ)を書いたメモです。
swfmillというよりコマンドプロンプトで動くバッチを作った時に色々忘れててハマりまくったのでまとめておきます。
Google Swiffyがversion 5.1にアップデートされ、外部リソースのロードを(実験的に)サポートされました。
March 20, 2013 (version 5.1.0)
- Added experimental support for external resource loading.
- Added dynamic text support for Firefox and IE (other browsers were already supported).
- Added support for AS3 exception handling and optional arguments.
- Added support for loadMovie, loadMovieNum, loadVariables, loadVariablesNum, unloadMovie, unloadMovieNum, LoadVars, _lockroot, MovieClipLoader, XML and XMLNode (AS2).
- Added support for QName, Namespace, Loader, LoaderInfo, Stage, Matrix, Point, Rectangle, Transform, ColorTransform, Vector3D, URLLoader and URLVariables (AS3).
- Improved rendering of justified text.
- Improved type coercion in AS3.
- Improved the order of object initialization and construction.
- Fixed the scope in which on() handlers are executed for nested buttons.
- Fixed a problem with constants in AS3.
つい先日ですが、Edge Animate 1.5がリリースされました。
自分は、無償でここまで使えるアドビのWeb制作ツール for デブサミ2013 – SSSSLIDEのスライドを眺めていて、あれ??1.5って書いてあるって思って調べたら気づいた次第。
開発ブログにも書いてありました。→Adobe Edge Animate 1.5 is here, bringing new design capabilities to the web « Adobe Edge Animate Team Blog
というわけで、最近使い込み始めているので、Edge Animate 1.0.1と1.5の生成ファイルを比較してみました。
今回のテストでは、ファイル比較のみで、再生パフォーマンス、アプリケーションのUIの変化、追加機能については言及しないのでご注意ください。
1ft-seabass.jp.MEMO – Edge Animateでドラクエ風バトルシーン(簡易)を作ってみるに引き続き、Toolkit for CreateJSでも、ドラクエ風バトルシーン(簡易)を作ってみました。
なるべく、要件定義は同じで、Edgeと似たような実装をしてみます。